Programul activităților a început cu vizitarea școlii gazdă și cu urări de bun venit adresate oaspeților de către managerii școlii, de coordonatoarea proiectului și de elevi ai școlii.
Activitățile au continuat cu jocuri nonformale de spargere a gheții și de cunoaștere, coordonate de profesoara de limba engleză Rose Murray, studentă britanică aflată în practică la IPSSAR G. Matteotti Pisa.
După sesiunea de jocuri mult apreciată de către elevi, acestora li s-a prezentat în cabinetul de informatică modul de realizare al unei broșuri, utilizând Microsoft Word.
Apoi elevii au fost din nou împărțiți în grupe de câtre trei (1 elev din Italia, 1 elev din Slovacia și 1 elev din România), fiecărei grupe fiindu-i atribuite teme pentru broșuri de realizat prin învățare cooperativă și interactivă. Astfel, temele au fost legate de Frumuseți Naturale din regiunea Pisa, din regiunea Komarno și din regiunea Suceava.
După 2 ore de lucru în echipă, s-au realizat broșuri frumoase, deosebite:
Cea de a doua zi de activitate a fost o provocare pentru majoritatea elevilor, ei având ca sarcină de lucru crearea unei "hărți" înteractive a muzicii și dansurilor populare din regiunile celor trei școli partenere. Programul ales pentru a realiza aceste "hărți" a fost Prezi, Au învățat cum se editează o prezentare Prezi, cum se adaugă imagini și videoclipuri în acest program iar apoi iar au trecut la lucru în echipă. La final, fiecare echipă și-a prezentat munca, iar în acest mod au învățat multe despre muzica și dansurile populare din cele trei regiuni.
A treia zi a fost dedicată prezentării virtuale a costumelor populare specifice celor trei regiuni, a tradițiilor, a cântecelor și dansurilor populare. Echipa română a prezentat costumele populare bucovinene, câteva tradiții românești și muzica și dansurile bucovinene, cu îndrăgita Sofia Vicoveanca. Prezentarea elevilor români a fost foarte reușită și aplaudată de elevii prezenți.
După acest tur virtual vesel, plin de dansuri și cântece populare specifice fiecărei regiuni, a fost organizată o noua sesiune de activități nonformale, pentru cunoașterea dansurilor și cântecelor reprezentative pentru țările celor trei școli participante în proiect.
A patra zi a reprezentat o altă provocare: realizarea unui blog pe blogspot.com. După noțiunile teoretice, echipele au trecut la lucru, sarcina lor fiind să prezinte 5 oameni faimoși în regiunile celor 3 școli. Toți elevii s-au descurcat foarte bine, au învățat unii de la alții despre personalitățile importante ale regiunilor, au căutat informații suplimentare pe Internet, au dat un aspect elegant blogurilor.
În ultima zi, elevii au completat online un chestionar de evaluare a activităților din întreaga săptămână, apoi s-a organizat un concurs pe echipe mixte, pe teme de cultură generală.
La festivitatea de premiere au participat atât directorul școlii cât și inspectorul zonei, care a fost și cel care a înmânat diplomele.
În concluzie, activitățile de învățare de la IPSSAR G. Matteotti Pisa au condus la realizarea a multe produse din cadrul Atlasului Turistic Interactiv, iar elevii participanți și-au îmbunătățit vizibil competențele digitale si cele de comunicare în limba engleză, metoda învățării prin cooperare aratându-și beneficiile și de această dată. Mulțumim gazdelor italiene pentru o săptămână educativă și plăcută!
Mai multe fotografii și filme din timpul activităților de învățare găsiți pe pagina de Facebook a proiectului CIL!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu